خطر بیماری های مزمن به ویژه بیماری های قلبی

سدیم و پتاسیم ارتباط تنگاتنگی نمک خوراکی  با یکدیگر دارند اما اثرات متضادی در بدن دارند.

هر دو از مواد مغذی ضروری هستند که نقش کلیدی در حفظ تعادل فیزیولوژیکی دارند و هر دو با خطر بیماری های مزمن، به ویژه بیماری های قلبی عروقی مرتبط هستند.

مصرف زیاد نمک فشار خون را افزایش می دهد که می تواند منجر به بیماری قلبی شود، در حالی که مصرف زیاد پتاسیم می تواند به شل شدن رگ های خونی و دفع سدیم کمک کند و در عین حال فشار خون را کاهش دهد.

بدن ما هر روز به پتاسیم بسیار بیشتری نسبت به سدیم نیاز دارد، اما رژیم غذایی  نمک تصفیه شده خوراکی معمول ایالات متحده دقیقاً برعکس است: آمریکایی ها به طور متوسط ​​حدود 3300 میلی گرم سدیم در روز دارند که حدود 75 درصد آن از غذاهای فرآوری شده تامین می شود، در حالی که هر کدام فقط حدود 2900 میلی گرم پتاسیم دریافت می کنند.

روز  مطالعه ای در Archives of Internal Medicine نشان داد که:

افرادی که از رژیم‌های غذایی پر سدیم و کم پتاسیم استفاده می‌کردند، بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از حمله قلبی یا هر علتی بودند.

در این مطالعه، افرادی که بیشترین مصرف سدیم را داشتند، 20 درصد بیشتر از افرادی که کمترین میزان دریافت سدیم را دریافت می کردند، در معرض خطر مرگ  نمک دریایی ایرانی به هر دلیلی بودند.

خطر مرگ در افرادی که بیشترین میزان دریافت پتاسیم را داشتند 20 درصد کمتر از افرادی بود که کمترین میزان دریافت پتاسیم را دریافت می کردند.

اما آنچه برای سلامتی مهم‌تر است، رابطه سدیم و پتاسیم در رژیم غذایی است. افرادی که بالاترین نسبت سدیم به پتاسیم را در رژیم غذایی خود داشتند، دو برابر نسبت به افرادی که کمترین نسبت سدیم به پتاسیم را داشتند، خطر مرگ ناشی از حمله قلبی را داشتند و خطر مرگ به هر علتی در آنها 50 درصد بیشتر بود.

افراد می توانند یک تغییر نمک صورتی طبیعی  رژیم غذایی کلیدی برای کمک به کاهش خطر ایجاد کنند: سبزیجات و میوه های تازه را که به طور طبیعی سرشار از پتاسیم و کم سدیم هستند، بیشتر مصرف کنند، اما کمتر نان، پنیر، گوشت فرآوری شده و سایر غذاهای فرآوری شده با سدیم زیاد مصرف کنند. و پتاسیم کمی دارد.

  • منابع:
    1. The Nutrition Source
  • تبلیغات:
  1. ثروتمندانی که با ارز دولتی پولدارتر شدند
  2. مدل های مختلفی از چکمه های زنانه
  3. فواید شگفت انگیز و باورنکردنی سیب که نمی دانستید
  4. شستشو و مراقبت پارچه حریر