با خوردن خرما دشستان قد بلند شوید

خرما دشتستان حاوی گوگرد آلی است. این ماده چندان رایجی برای یافتن در غذاها نیست، اما فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله کاهش آلرژی و آلرژی های فصلی.

بر اساس یک مطالعه در سال 2002، ترکیبات گوگرد آلی می تواند تأثیر مثبتی بر میزان رنج مردم از SAR (رینیت آلرژیک فصلی) داشته باشد که تنها در ایالات متحده حدود 23 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.

خرما به دلیل محتوای بالای پتاسیم خود از اختلالات عصبی جلوگیری می کند که باعث تقویت سیستم عصبی سالم و پاسخگو می شود و عملکرد مغز را افزایش می دهد.

بنابراین خرما یک منبع غذایی عالی برای افرادی است که در حال پیری هستند و سیستم عصبی آنها کند می شود و همچنین برای افرادی که خواهان ذهنی سالم هستند.

پتاسیم همچنین بیماری های مرتبط با قلب را کاهش می دهد خرما از نظر ویتامین‌ها به ویژه بتاکاروتن (ویتامین A)، تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2)، نیاسین، اسید اسکوربیک (C) و اسید فولیک بسیار غنی است.

افزایش ترشح هورمون هایی که باعث تحریک ترشح شیر برای شیردهی می شود خرما برای درمان یبوست مزمن استفاده می شود زیرا باعث تحریک حرکت روده می شود.
خرما از سرطان محافظت می کند زیرا حاوی ترکیبات فنل و آنتی اکسیدان است خرما مهمترین غذای غنی از ترکیباتی است که سیستم ایمنی را فعال می کند.

در نتیجه محتوای غنی مجموعه “بتا 1، گلوکان سه بعدی”، مهمترین مزیت این ترکیب فعال کردن سیستم ایمنی بدن و کپسوله کردن و یکپارچه سازی مواد خارجی است. به عنوان شناسایی و از بین بردن بقایای سلولی آسیب دیده در بدن در اثر قرار گرفتن در معرض تشعشعات خرما همچنین حاوی ویتامین‌های B1 و B2 است.

زیرا این ویتامین‌ها اعصاب را تقویت می‌کنند، رگ‌های خونی را نرم می‌کنند، روده را مرطوب می‌کنند و از آن‌ها در برابر التهاب و ضعف محافظت می‌کنند.
خرما به میزان بالایی سرشار از فسفر است.

رطوبت و درخشندگی چشم را حفظ می کند، از مشکل شب کوری جلوگیری می کند و بینایی را در شب و همچنین در روز موثر می کند.

خرما به حفظ وزن کمک می کند زیرا خرما از پروتئین، برخی ویتامین های ضروری و قند تشکیل شده است. خرما در هر کیلوگرم تقریباً 3000 کالری دارد که برای بدن انسان کافی است تا نیازهای خود را برطرف کند.